Ny Spiller
Inden du skal ud og spille rollespil hos os for første gang, vil det være en fordel for dig at kigge rundt på hjemmesiden.
Du kan blandt andet læse om de forskellige racer og hvordan en kamp foregår. Ingen forventer at du har helt styr på vores regler, men det er godt at have kigget på dem, så du ikke er helt uforberedt.
Husk også at kigge på vores karakterbygger her på hjemmesiden. Den giver et godt overblik over de racer, klasser, evner og magier man kan vælge. Den tager også højde for hvilke evner og magier, de forskellige racer og klasser ikke kan bruge - og fortæller om kostume og sminke til de forskellige racer.
Du finder den her:
Karakterbygger- den virker bedst på en stor skærm...

Vores spil er primært for spillere fra 9 år og op efter. Vi betragter vores spil som en juniorkampagne, og tager derfor højde for, at de mindste spillere også skal have en sjov spilgang.
Når du
ankommer lørdag morgen, vil du højst sandsynligt blive mødt af vores formand, der står på parkeringspladsen og siger velkommen til alle. Hun vil vise dig hen til indskrivningen, som ligger i kælderen ved siden af parkeringspladsen. I sommerperioden rykker vi den gerne ud foran kælderdøren.
I
indskrivningen skal du fortælle, at du er her for første gang. Du vil derefter få udleveret 24 EP (EvnePoint), som du skal bruge til at opbygge din karakter.
Din karakter laver du med hjælp fra nogle garvede spillere ved et andet bord. De har helt styr på, hvad der vil være gode evner til din karakter. Hvis du skal have sminke, hjælper vi med det ved et tredje bord: Vi opfordrer til at du bliver sminket, så du ligner den race du har valgt.
Klik på billedet herunder for at se hvor du kan finde de forskellige steder:

Hvis du ikke selv har en udklædning eller et våben,
har vi lidt du kan låne. Vi har ikke det største udvalg, så vi anbefaler, at du køber dit eget, når du har været hos os et par gange. Udklædningen skal passe til et mørkt fantasy middelaldermiljø (som f.eks. Ringenes Herre).
Rollespil bliver sjovest, når man klæder sig ud som den karakter, man spiller. På den måde ved alle, at man er den smukke elver eller stolte ridder - og ikke Kim fra 4. klasse.
I stedet for at bruge formuer på nyt tøj, kan du med fordel besøge en genbrugsforretning. Disse har masser af brugbart tøj, der (med små modifikationer) kan fungere fremragende.
Når du har fået lavet din karakter, og alle er klar, starter vi dagen med en briefing - altså en kort introduktion til dagens spil. For nye spillere har vi en begynder-briefing, hvor vi kort fortæller om at spille rollespil hos os.
Vi spiller med en
overordnet historie, som udvikler sig fra gang til gang. Det er ikke et krav, at man deltager aktivt i historien, men det kan være med til at gøre det lettere at komme i gang med spillet.

Dagen slutter med en debriefing, hvor vi kort taler om, hvad vi har oplevet og hvordan historien udviklede sig i løbet af dagen.
I sommerperioden har vi også en afsluttende kamp, som man kan vælge at deltage i - eller blot se på.
Hver gang du kommer til rollespil, vil det foregå på samme måde. Ved indskrivningen vil du få 4 EP, som du kan bruge til at bygge videre på din karakter.
Hvis du skulle være i tvivl om noget ude i skoven, er der nogle spillere, der har et GM-skilt på (GM står for Game Master), som ved næsten alt om rollespil. Hvis spillere - nye som gamle - er i tvivl om noget, så er det dem, man tager fat i for hjælp.
Men i virkeligheden er vi alle flinke mennesker, der hellere end gerne vil hjælpe dig godt i gang med at spille rollespil.